PGA już za nami. W tym roku dużo się działo, zwłaszcza na stoiskach Microsoftu, CD-Projektu czy 11 Bit Studios. Ale my byliśmy w hali Indie Games i o kilku mniejszych grach wartych uwagi chciałbym tutaj wspomnieć.
Niestety, na ogranie wszystkich gier i porozmawianie z twórcami czasu nie było, ale w szczególności do gustu przypadły mi 3 tytuły.
Tea For Gods
Tea For Gods to exploration rogue-like, który wyróżnia się z dwóch powodów. Pierwszy to tzw. niemożliwe przestrzenie generowane proceduralnie. Ale czym są te przestrzenie? Jest to niemożliwa geometria mapy, w której skręcając cały czas w jednym kierunku dochodzimy w inne miejsce, a wracając korytarzem, którym właśnie przyszliśmy, nie wrócimy do punktu wejścia. Jest to bardzo ciekawy koncept, który działa bardzo dobrze w połączeniu z graniem roomscale. W ten sposób, wyznaczając bardzo mały obszar gry możemy zawsze poruszać się używając własnych nóg, a nie kontrolerów. Drugi powód, który dla mnie osobiście jest wyróżnieniem, może nie działać na innych. W gry VRowe gram od lat, nigdy nie mam choroby lokomocyjnej, ale wiąże się z tym też pewien minus, nie czuję w nich pełnej immersji. Mimo lęku wysokości, klify, góry i dachy budynków nie robią na mnie wrażenia. Tutaj jednak jest inaczej. Za każdym razem idąc nad przepaścią kręciło mi się lekko w głowie i miałem wrażenie, że zaraz spadnę. Może nie brzmi to jak zachęta do gry, ale dla mnie było to bardzo odświeżające i fajne doświadczenie.
O ile mi wiadomo, grę stworzyła jedna osoba i w przeciwieństwie do większości gier wystawianych w hali Indie jest ona już ukończona, a znaleźć ją można pod poniższym linkiem.
https://store.steampowered.com/app/1764400/Tea_For_God/
Disco Samurai
Drugą grę z tego zestawienia można było ograć na stoisku Indie Games Polska. Disco Samurai to pixelartowa gra zręcznościowo-muzyczna osadzona w realiach cyberpunkowych. W demie na targach zagrać można było na kilku mapkach przypominających piękne dioramy, a naszą jedyną bronią była katana. W rytm muzyki musimy atakować przeciwników, parować ich ciosy oraz odbijać kule. Podobnie jak w Hi-Fi Rush, poza muzyką oraz interfejsem pokazującym bit, mapa również jest podświetlona w rytm muzyki. Połączenie to sprawia, że walka jest płynna i bardzo satysfakcjonująca. Jestem ciekaw, w jakim kierunki pójdzie gra – czy rozgrywać się będzie nadal na małych arenach, które widać w całości, czy też pójdzie bardziej w ślady beat’em’upów i będzie się chodzić w praw. Grę tworzą dwie osoby, a w chwili obecnej szukają wydawcy.
Polecam dodać do wishlisty pod tym linkiem: https://store.steampowered.com/app/2576410/Disco_Samurai/
Beta Decay
Trzecia, dla mnie najciekawsza i chyba trochę zbyt ambitna gra to Beta Decay.
Na pierwszy rzut oka tytuł ten jest boomer shooterem w stylistyce rodem z PS1. Takie wrażenie można by odnieść po krótkim demie, które skupia się tylko i wyłącznie na strzelaniu. Jednak po nie tak krótkiej rozmowie z twórcą dowiedziałem się, że jest to gra voxelowa, co pozwala na budowanie dużego miasta bez zbytniego obciążania PC. Ponadto strzelanie to tylko mały aspekt gry, a ta ma być RPG, w którym można będzie handlować, budować statki i walczyć o przetrwanie w nowej kolonii ludzi mieszczącej się w Alpha Centauri. Gra będzie hardkorowym rogue-likiem, w którym trzeba będzie jeść, pić i spać, unikać chorób oraz innych przeciwności losu, a śmierć jest permanentna. Grę tworzy jedna osoba i o ciekawe, robi to już od dziesięciu lat. Wydaje się, że jest to projekt zbyt duży i zbyt ambitny dla jednej osoby, ale gra przeszła wiele iteracji, a zaczynała jako projekt 2D. Twórca twierdzi, że ma określoną całą roadmapę, wie co i jak chce zaimplementować w grze i nie dodaje już do tego dodatkowej zawartości. Teraz pozostało mu to wszystko zaimplementować, napisać kod, stworzyć grafiki, stworzyć muzykę…czyli lada dzień się doczekamy 😉. Co w szczególności przykuło moją uwagę od pierwszych sekund ogrywania dema, to bardzo fajna mechanika poruszania się postaci, zwłaszcza w biegu. Rozmawiałem na ten temat z twórcą i przywiązuje on bardzo dużą wagę do tego, by mechaniki gry były dopracowane i wyjątkowe. Pewnie jeszcze trochę to zajmie, ale dopinguję i bardzo czekam na ten projekt.
Dodajcie ją do wishlisty tutaj: https://store.steampowered.com/app/1416070/beta_decay/